Aktuality

Přehled poplatků na rok 2023

27. 12. 2022 | Přehled poplatků na rok 2023

Na základě ustanovení
- Obecně závazné vyhlášky č. 1/2021 o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství
- Obecně závazné vyhlášky č. 1/2020 o místním poplatku ze psů
- Zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů, se vyměřují roční poplatky takto:

  • 660,-Kč u poplatníka přihlášeného v naší obci
  • 660,-Kč u poplatníka vlastnícího nemovitost určenou k bydlení či rekreaci a bez přihlášených osob
  • 300,-Kč poplatek za prvního psa
  • 350,-Kč poplatek za druhého a dalšího psa
  • 150,-Kč poplatek za prvního psa u majitele staršího 65 let
  • 200,-Kč poplatek za druhého a dalšího psa u majitele staršího 65 let
    ____________________________________________________________________________________________________________
    Napište si o svůj předpis poplatků na e-mail: sediva@roudne.cz nebo přijďte rovnou do kanceláře OÚ.  Platbu je možno provést:
  • převodním příkazem na číslo účtu 3300789/5500 s  variabilním symbolem=číslu popisnému
  • hotově v kanceláři obecního úřadu
  • online přes webové stránky obce pomocí platební brány GoPay

Máte-li dotazy, kontaktujte paní Alenu Šedivou - mobil +420 602 155 213 nebo e-mailem: sediva@roudne.cz 

Po připsání úhrady je možno si v kanceláři vyzvednout známku k označení nádoby na vývoz komunálního odpadu - frekvence 2x za měsíc – pondělí sudý týden – první svoz 9.1.2023

Do konce února 2023 bude vývoz odpadů automatický na základě vylepené známky 2022 a  s frekvencí 2x za měsíc pro všechny.


Automatické založení DATOVÉ SCHRÁNKY

04. 12. 2022 | Automatické založení DATOVÉ SCHRÁNKY

Přepis hlášení k datovým schránkám Vážení spoluobčané,

od 1. 1. 2023 na základě změny zákona automaticky získají datovou schránku všichni živnostníci a nepodnikající právnické osoby. Prosíme, pokud patříte do jedné ze jmenované skupiny a dosud datovou schránku nemáte, věnujte této zprávě pozornost. Přístupové údaje obdržíte doporučeným dopisem během měsíce ledna, února nebo března 2023.

Datovou schránku si také můžete založit sami již nyní. Více informací naleznete na webových stránkách www.chcidatovku.cz

Leták založte si datovky
Založte si datovku
Založte si identitu občana


13. 11. 2022 | Zastropování cen elektřiny a zemního plynu – co můžeme udělat?

Zastropování cen elektřiny a zemního plynu – co přinese?

Situace na trhu s energiemi, ať už se jedná o elektřinu či plyn, je v posledních měsících velice napjatá a nejistá. Spousta z nás se obává dalšího vývoje a z něj plynoucích důsledků a na klidu nám nepřidává ani to, že je někdy velice obtížné zorientovat se ve spletenci vládních opatření, o kterých se dozvídáme z médií. Informací je hodně, bohužel se stává i to, že brzy pozbývají platnosti a pro běžného občana je náročné si vše v hlavě srovnat a utřídit. Z tohoto důvodu vám přinášíme tento článek, aby si všichni konečně mohli udělat jasno v základních otázkách a aby bylo možné rozptýlit alespoň některé z obav, které tíží mnohé z nás.

Jako první věc je třeba si uvědomit, že teď na podzim, případně ke konci roku, mnoha lidem doběhnou stávající smlouvy na dodávky elektrické energie (EE) a zemního plynu (ZP) a naplno se tedy projeví razantní zvýšení cen těchto komodit při uzavírání nových smluv. Mnoho lidí je zcela oprávněně vyděšeno, když vidí, jak se jim zvedají ceny záloh i předpokládaná výše ročních plateb za celkovou dodávku. Bohužel většina společností z řad dodavatelů zvyšuje ceny EE a ZP na maximální výši, například až k hranici 12 Kč/kWh, která dříve byla cca 3 Kč/kWh.

Zde je však důležité si uvědomit, že tak vysoké částky zákazníci platit nebudou, neboť došlo k takzvanému zastropování cen EE (6 Kč/kWh) a ZP (3 Kč/kWh), a to minimálně pro nadcházející rok 2023. Pokud dojde k uzavření nové smlouvy obsahující takto vysoké částky, tak lidé mají jistotu, že nebudou platit víc než cenu na úrovni zastropování. I tyto zastropované ceny jsou sice relativně vyšší, než bylo zvykem v minulých letech, ale aspoň nehrozí, že roční náklady se zvýší např. troj až čtyřnásobně oproti stavu v nedávné minulosti. Dále je dobré vědět, že ten, kdo má u svého dodavatele pro příští rok platnou fixaci tarifu a tato částka je nižší než ta zastropovaná, v tom případě samozřejmě platí nižší hodnota, dokud nedojde k navýšení.

Pojďme si teď vše vyzkoušet na modelovém příkladu. Domácnost se spotřebou EE 3 MWh/rok při sazbě D25d (EE na svícení, vaření a ohřev vody bojlerem) doposud platila ročně cca 12 000 Kč. Při nově uzavírané smlouvě u stejné společnosti a při stejné předpokládané spotřebě může činit částka najednou 36 000 Kč. Při započítání vládou vyhlášeného cenového stropu však bude domácnost reálně platit přibližně „jen“ 20 000 Kč ročně. K započítání cenového stropu dojde automaticky, není třeba si o něj nikterak žádat, naopak by dodavatelé měli zastropování cen reflektovat zasláním upravených záloh tak, aby odpovídaly skutečným předpokládaným nákladům.

Všichni tedy zaplatíme nakonec více, než jsme byli zvyklí v uplynulých letech, ale díky zastropování nebudou ceny likvidační, jak se ještě nedávno mnoho lidí jistě oprávněně obávalo.

V případě zájmu o bližší informace se můžete obrátit na Energy Centre České Budějovice, z.s. (www.eccb.cz), které nabízí jak bezplatné a nezávislé poradenství, tak i služby energetických specialistů. Tel.: 387 312 580, mobil: 773 124 580, email: eccb@eccb.cz

 

 


Sledování aktivit obce a další informovanost

07. 11. 2022 | Sledování aktivit obce a další informovanost

  • Všichni naši spoluobčané mají  možnost sledovat aktivity obce zde : https://www.facebook.com/roudne

  • Pokud má někdo zájem o zasílání SMS zpráv ohledně aktuálního přerušení dodávek plynu, elektřiny, vody, uzávírek komunikací apod., kontaktujte: jana.gramanova@roudne.cz  s žádostí o zařazení

  • v případě zájmu dostávat tyto informace na svůj e-mail, zkontaktujte nás na adrese: dekan@roudne.cz

  • jakékoli další dotazy, připomínky, podněty, návrhy, zasílejte na e-mail: dekan@roudne.cz  případně vás rádi uvítáme osobně na OÚ během úředních hodin

ZAREGISTRUJTE SE pro přístup k odkládání odpadů do

06. 09. 2022 | ZAREGISTRUJTE SE pro přístup k odkládání odpadů do

"Sběrné hnízdo" je 24hodin přístupné místo k odkládání tříděných odpadů.

Odkládání odpadů na "sběrná hnízda" bude registrováno pod přístupovými údaji=zaregistrování Vašeho mobilního čísla na odkaze: https://1url.cz/@roudne

Pokud budete chtít otevřít elektromagnetický zámek, zavolejte na telefonní číslo 910 122 150, hovor není zpoplatněn.

Zatím je zprovozněno 1. sběrné hnízdo u sběrného dvora, vpravo od hlavní brány je dřevěný plot, za kterým je ono sběrné hnízdo.

 

 


INFO OÚ Roudné-správce místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství

18. 01. 2022 | INFO OÚ Roudné-správce místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství

Žádost o osvobození od místního poplatku
Informace správce místního poplatku


Sběrný dvůr-rozšiřujeme otevírací dobu

14. 01. 2022 | Sběrný dvůr-rozšiřujeme otevírací dobu

STŘEDA - 14:00 - 18:00
ČTVRTEK - nově - 15:00 - 18:00
SOBOTA 09:00 - 12:00 -

Aktuální hladina vody v nádrži Římov

20. 12. 2021 | Aktuální hladina vody v nádrži Římov

http://www.pvl.cz/portal/Nadrze/cz/pc/Mereni.aspx?id=MARI&oid=1


Otevírací doba ČESKÉ POŠTY na pobočce Boršovská 1779/2, Rožnov  a to od 1.10.2020

12. 10. 2020 | Otevírací doba ČESKÉ POŠTY na pobočce Boršovská 1779/2, Rožnov a to od 1.10.2020

PO 11:00 -12:00   13:00 - 18:00
ÚT 08:00 - 12:00  13:00 - 15:00
ST 11:00 - 12:00  13:00 - 18:00
ČT 08:00 - 12:00  13:00 - 15:00
08:00 - 12:00  13:00 - 15:00

 



PŘIJĎTE SI TO K NÁM PROHLÉDNOUT


Odpovědi k častým dotazům občanů

  1. Chci dostávat sms o dění v obci, jak na to?
  2. Stačí odeslat na e-mail: dekan@roudne.cz požadavek o zaregistrování Vaší e-mailové adresy k odběru novinek.
  3. Jak se přihlásit k odvozu komunálního odpadu?
  4. Zakoupením svozové známky komunálního odpadu v kanceláři obecního úřadu, máte možnost svůj komunální odpad nechat vyvážet přímo od domu.
  5. Jak se přihlásit k trvalému pobytu v obci?
  6. Po obdržení kolaudačního rozhodnutí nebo souhlasu s užíváním stavby stavebník ohlásí na příslušném Katastrálním úřadě zápis nemovitosti na list vlastnictví. Po uskutečněném zápisu nemovitosti na list vlastnictví se stavebník dostaví do kanceláře obecního úřadu a s předložením platného občanského průkazu je přihlášen k trvalému pobytu. Pokud stavebník přihlašuje děti do 15let, musí předložit jejich rodný list k nahlédnutí. Správní poplatek pro osoby od 15let a starší je 50,-Kč, přihlášení dítěte do 15let je bez správního poplatku. Poté má občan povinnost do 14dnů od provedené změny, zažádat na Magistrátě města České Budějovice, oddělení cestovních dokladů, občanských průkazů a řidičských průkazů, Jeronýmova ulice 1, České Budějovice, o vystavení nového OP.
  7. Potřebuji výměnu občanského průkazu, co k tomu potřebuji?
  8. Výměnu občanského průkazu zajišťuje Magistrát města České Budějovice, oddělení cestovních dokladů, občanských průkazů, řidičských průkazu, Jeronýmova ulice 1, České Budějovice. Občan již nemusí předkládat na místě svou fotografii, tu si pořídí pracovnice přímo u přepážky. Je možno se na tento úkon elektronicky objednat na přesný čas.
  9. Chci využívat pečovatelskou službu, jak na to?
  10. Pečovatelské služby si občané zajišťují napřímo a je možné v našem okolí využít služby následujících organizací: www.ledaxsluzby.cz, www.adp-alice.cz,www.staromestska.cz, www.domovproseniory-hvizdal.cz, www.ivas.cz.
  11. Kdo mi vydá pro novostavbu číslo popisné?
  12. Číslo popisné vydává obecní úřad a poskytuje ho na vyzvání Stavebnímu úřadu Magistrátu města Českých Budějovic před zahájením kolaudačního řízení, protože vystavené kolaudační rozhodnutí nebo souhlas s užíváním stavby se už váže přímo na nemovitost s číslem popisným.